پیاده روی با نیچه

شابک 9786003678132
موضوع اصلی علوم انسانی
موضوع فرعی فلسفه
نویسنده  
مترجم
سال انتشار 1401
نوبت چاپ 1
قطع کتاب پالتویی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 276

۱۶۰,۰۰۰ تومان

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

ارسال رایگان

بالای 1 میلیون

ضمانت اصلات

محصولات اورجینال

پشتیانی 24/7

مشاوره خرید محصول

تحویل فوری

سریع ترین زمان

پیاده‌روی با نیچه (در مسیر رسیدن به خویشتن)

نوشته‌ی  

ترجمه‌ی

مجموعه‌ی استخوان‌های روح دفترهایی‌ست در باب فلسفه و نظریه‌ی مدرن. استخوان‌های روح سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به‌دست دهد.

درباره‌ی پیاده روی با نیچه:

جان کاگ، استاد فلسفه‌ی دانشگاه ماساچوست، تصمیم می‌گیرد که پس از هفده‌ سال یک بار دیگر به سوئیس برود و در کوهستان فیلسوف محبوبش، نیچه، قدمی بزند. اما این بار قرار است همه‌چیز برایش متفاوت رقم بخورد. کاگ تجربه‌ی زیسته‌ی هر دو سفرش را برای ما تعریف می‌کند؛ یعنی آنچه را که با راهی‌شدن در مسیری پرپیچ‌و‌خم با تمام وجود حس کرده است. کتاب با بیانی ساده و در‌عین‌حال سرگرم کننده، درکی عمیق در رابطه با اندیشه‌ی نبچه ارائه می دهد و آن را همراه با ترکیبی بدیع و دلنشین از مفاهیمی چون خودشناسی، ازدواج، حس‌پدری، تنهایی، انحطاط، شکوفایی، ناامیدی و در نهایت شادی به خواننده هدیه می‌کند.

یادداشت مترجم:

هنگامی که صحبت فلسفه به مبان می‌آید، بدون شک نام نیچه یکی از اولین نام‌هایی است که در ذهنمان نقش می‌بندد. فیلسوفی که دوستداران بسیاری در جهان دارد، از جمله جان کاگ، نویسنده‌ی این کتاب. به نظر من خواندن این اثر می‌تواند برای همه جذاب باشد، حتی برای کسانی که آشناییِ چندانی با نیچه ندارند، چرا که کتاب با زبانی ساده و سرگرم‌کننده و طی یک داستان، او را به خواننده معرفی می‌کند. در واقع دو داستان، هم‌زمان با هم پیش می‌رود؛ داستان سفر جان‌کاگ به سوئیس و اتقافاتی که برایش می‌افتد، و داستان زندگی نیچه از زمان ورودش به شهر بازل تا کوه‌پیمایی‌هایش در سیلس ماریا و درنهایت دوران بیماری، که در خلال داستان اول، تعریف می‌شود.

برشی از کتاب:

وقتی کوهنوردی می‌کنی، تسلیم کوهستان می‌شوی. گاهی سُر می‌خوری و گاهی به جلو پرتاب می‌شوی. گاهی تعادلت را از دست می‌دهی و زمین می‌خوری. این همان داستان تلاش برای قرار گرفتن در مسیر درسته، و در آغوش کشیدن و تجربه‌کردن چیزی است که هنوز نداریمش، اما دست‌یافتنی و در‌عین‌حال دوردست است. قرار نیست روی قله اتفاقی بیفتد؛ بلکه در مسیر است که اتفاق‌ها را تجربه می‌کنیم. به قول نیچه، همه فرصت تبدیل شدن به خویشتن خویش را دارند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیاده روی با نیچه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.

محصولات مشابه