مرگ را جدی نگیر

۱۸۰,۰۰۰ تومان

شابک 9786003677838
موضوع اصلی علوم انسانی
موضوع فرعی فلسفه
نویسنده استیون ندلر
مترجم مهدیه مهدیان‌فر
سال انتشار 1401
نوبت چاپ 2
قطع کتاب پالتویی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 293

مرگ را جدی نگیر

نوشته‌ی استیون ندلر

ترجمه‌ی مهدیه مهدیان‌فر

 

مجموعه‌ی استخوان‌های روح دفترهایی‌ست در باب فلسفه و نظریه‌ی مدرن. استخوان‌های روح سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به‌دست دهد.

آنچه در «مرگ را جدی نگیر» انتظارتان را می‌کشد:

این کتاب از یازده فصل «شیوه‌ای نو برای زندگی»، «الگوی طبیعت انسانی»، «شخص آزاد»، «فضیلت و خوشبختی»، «از غرور تا عزت نفس»، «شهامت»، «درستکاری»، «مهربانی و دوستی»، «خودکشی»، «شیوه‌ی درست زندگی» تشکیل شده است.

چرا باید «مرگ را جدی نگیر» را خواند:
میلیارد ها انسان به عرصه‌ی هستی پانهاده و بر پهنه‌ی این کره خاکی می زیند و زیسته اند. اما جالب است که در هر برهه از تاریخ آدمیان، تنها معدودی در زیست ایشان دقیق و نقاط روشن فطرت انسانی را به او یادآور شده اند. الگو های عمدتا ثابت برای رسیدن به مقاصدی معین، تعاریف مشخص از بدی و نیکی و نسخه های همشکل چگونه گذارندن سال های عمر، بر توانایی انسان در تحلیل بهترین مسیر به کمال هستی او پرده می افکنند و موجب می شوند هر دگردگونی در آن ها تبدیل به یک جریان فکری شود. اسپینوزا از آن دسته متفکرانی است که گویا با نشستن درون منشوری آینه‌ای، بازتاب بی انتهای زوایای مختلف مهم ترین مفاهیم انسانی را که منجر به ارائه‌ی درک روشنتری از آن ها می‌شود، می بیند و این رسالت را بر دوش خود حس می کند که آن الگو ها و نسخه های همه گیر خردی را که بعضا پیشینه‌ی تکرارشان به بلندای تاریخ آدمی است، با آنچه می بیند و عموم فرصت دیدنش را نداشته اند تغذیه کند.
درباره‌ی نویسنده:

استیون ندلر ، متولد ۱۱ نوامبر ۱۹۵۸، یک فیلسوف آمریکایی است. او استاد فلسفه در ویلیام اچ. هی و استاد علوم انسانی درEvjue-Bascom ، و از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ ، استاد مطالعات یهود در دانشگاه ویسکانسین – مادیسون بوده است.

 

گزیده ای از کتاب:

«طبیعت انسان در ماهیت خود در برابر ضعف و ناتوانی و اندوه می‌ایستد» قدرت ماست که ما را به حرکت درمی‌آورد نه کمبود ما، بنابراین ما بر لذت تمرکز می‌کنیم نه اندوه.

ارائه‌ی تعریفی مناسب از شجاعت چندان دشوار نیست. شجاعت اساساً فضیلتی است که به فرد اجازه می‌دهد هنگام رویارویی با خطر، واکنش مناسب را بشناسد و نشان دهد. ارسطو به‌عنوان یکی از این تعاریف، شجاعت را نوعی تعالی اخلاقی می‌داند که درمیانه‌ی احساسات ناشی از زیاده‌روی در ترس و اعتمادبه‌نفس قرار می‌گیرد.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مرگ را جدی نگیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری