سه دختر حوا

سه دختر حوا

۲۸۰,۰۰۰ تومان

شابک 9786003671577
موضوع اصلی ادبیات
موضوع فرعی داستان خارجی
نویسنده  الیف شافاک
مترجم صابر حسینی
سال انتشار 1400
نوبت چاپ 20
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 439

کتاب سه دختر حوا

اثر الیف شافاک

ترجمه صابر حسینی

الیف شافاک؛ نویسنده‌ی ترک در سال ۱۹۷۱ در استراسبورگ فرانسه به دنیا آمده است. مادرش دیپلمات بوده و از این جهت شافاک زندگی در شهرهای مختلف جهان را تجربه کرده است. او در سال ۱۹۹۸، برای کتاب «پنهان» برنده‌ی جایزه ی مولانا شد و در سال ۲۰۰۰، با نوشتن رمان «محرم»، جایزه ی بهترین رمان سال را از طرف کانون نویسندگان ترکیه از آن خود کرد. شافاک تا کنون ده‌ها رمان منتشر کرده است که همگی به چندین زبان دنیا ترجمه شده اند.

شافاک در کتاب «سه دختر حوا» رویکردی اجتماعی و فرهنگی دارد. او در این کتاب از دغدغه‌ها و محدودیت‌های زنان امروزی در کشورهای در حال توسعه به خصوص ترکیه می‌گوید و مشکلات و تفاوت نسل آن‌ها را با خانواد‌هایشان به تصویر می‌کشد. او زنان را در چالش‌های مختلف که در دنیای مدرن گریبان‌گیرشان شده است از جمله عشق و شکست به بازی می‌گیرد و تصویری از زندگی زن امروز را به مخاطب نشان می‌دهد.
شافاک بازگو کننده‌ی مشکلات زنان است، زیرا در جامعه هر سیاستی ظالمانه و مستبدانه‌ای اجرا شود اولین گروه آسیب‌پذیر زنان هستند و به شدت زندگی شخصی‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

خلاصه داستان

شیرین، مونا و پری… گناه‌کار، باایمان و سردرگم، منکر، مومن و مردد…چطور ممکن است سه زن جوان با افکار متفاوت یک جا جمع شوند؟ چطور ممکن است با هم دوست و یا حتی خواهر شوند؟

بریده‌ای از رمان

«عشق هم مثل ایمانه. بدون اینکه از سرانجامش خبر داشته باشی، دل می‌بازی. در واقع تو این دنیا خیلی چیزها با باور و ایمان مرتبطن: نوشتن یه کتاب، اقامت تو یه شهر جدید، وارد شدن به ماجراهایی که آخرش نامعلومه.»

از دیگر آثار الیف شافاک که توسط نشر نیماژ منتشر شده است می‌توان به «عشق»، «اسکندر»، «من و استادم»، «محرم» و «پنهان» و صریح‌ترین و بی‌پرده‌ترین کتاب شافاک؛ یعنی «گریزان» اشاره کرد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سه دختر حوا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری