بازیگری روان‌تنی رویکردی بینافرهنگی پس از استانیسلاوسکی

۴۹۰,۰۰۰ تومان

شابک 9786003678491
موضوع اصلی تئاتر و ادبیات نمایشی
موضوع فرعی نقد و نظریه‌ی تئاتر
نویسنده
مترجم  
سال انتشار 1401
نوبت چاپ 1
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 526

1

بازیگری روان‌تنی رویکردی بینافرهنگی پس از استانیسلاوسکی

اثر

ترجمه‌ی  

درباره‌ی نویسنده:
فیلیپ ب. زاریلی از سال ۱۹۸۰ مدیر برنامه تئاتر آسیایی / تجربی در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون بوده است. وی همچنین استاد گروه تئاتر و نمایش است. فیلیپ زاریلی در سطح بین المللی به دلیل آموزش بازیگران در روند روانی از طریق هنرهای رزمی / مراقبه آسیایی و به عنوان کارگردان / مجری شناخته شده است. او یک استودیوی خصوصی (Tyn-y-parc CVN Kalari / Studio) در ولز را اداره می کند و کارگاه های آموزشی را در سراسر جهان – از جمله کارگاه های آموزشی یا اقامتگاه های طولانی مدت در بسیاری از موسسات از جمله موسسه Grotowski (لهستان)، به عنوان بخشی از پروژه BEYOND انجام می دهد. با Emio Greco and Co (آمستردام)، آکادمی هنر هلسینکی، جشنواره بین المللی تئاتر سئول، تئاتر ملی یونان، شرکت تئاتر Tainan-Jen (تایوان) ، TTRP (سنگاپور)، انجمن تئاتر Gardzienice و بسیاری از برنامه های آموزش بازیگران دانشگاه از جمله به عنوان کالج ترینیتی (دوبلین) و دانشگاه ایندیانا (ایالات متحده آمریکا).
درباره‌ی کتاب:

کتاب«بازیگری روان‌تنی»، اثری رادیکال است؛ زیرا تمام دانسته‌های ما از بازیگری، درام، تئاتر و اجرا را زیر سوال می‌برد. کتاب مذکور فقط اثری درباره‌ی تاریخ بازیگری و نظریه‌های آن نیست؛ بلکه می‌توان آن را کتابی درباره‌ی« تاریخ انتقادی تئاتر تجربی» نیز دانست. زاریلی، بیشتر شیوه‌های اجرای از«کنستانتین استانیسلاوسکی» تا «کیتی میچل» را تحلیل و بررسی می‌کند و فقط هم به شیوه‌های غربی توجه نمی‌کند؛ بلکه به تئاترهای  تجربی شرقی-مثل اجراهای«اوتاشوگو» و «تاداشی سوزوکی»- نیز می‌پردازد. زاریلی تنها به بازیگری نمی‌پردازد؛ بلکه اصول و مبانی کارگردانی، دراماتورژی ونقد تئاترهای پست‌دراماتیک را نیز آموزش می‌دهد.

برشی از کتاب:

من خیلی راحت و سریع متوجه این واقعیت شدم که آهنگ‌ها و لحن‌های موسیقایی در کاری که انجام می‌دهیم وجود دارد. شما مجبور نیستید که بازی-کنش کنید؛ ولی باید آن را از درون پیدا کنید. بکت همیشه می‌گفت:«لحن، لحن، لحن، ما باید لحن درست را بیان کنیم».

 

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بازیگری روان‌تنی رویکردی بینافرهنگی پس از استانیسلاوسکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری