پنج قاره‌ی تئاتر

۴۸۰,۰۰۰ تومان

شابک 9786003677630
موضوع اصلی تئاتر و ادبیات نمایشی
موضوع فرعی نقد و نظریه‌ی تئاتر
نویسنده  
مترجم  
سال انتشار
نوبت چاپ
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب سخت
تعداد صفحه 548

 

پنج قاره‌ی تئاتر

اثر  

ترجمه‌ی

پنج قاره‌ی تئاتر جدیدترین اثر ائوجنیو باربا و نیکولا ساوارزه است. کتابی برآمده از بیش از بیست‌سال پژوهش. آن‌ها برای نخستین‌بار تاریخ تئاتر را از منظر بازیگران تعریف می‌کنند و به کنکاش فرهنگ مادی بازیگر می‌پردازند. فرهنگی که تمرکزش بر سودمندی، آمادگی و انعطاف‌پذیری‌ست و مستلزم مجموعه‌ای از اساطیر و حکایاتی است که حرفه‌ی تئاتر را بارور و پرثمر می‌کنند.
درباره‌ی نویسنده:
ائوجینیو باربا کارگردان تئاتر و نویسنده اهل ایتالیا است که در دانمارک در شهر هولشتبرو زندگی می‌کند.
او مؤسس گروه تئاتر مطرح اودین تئاترت (Odin Teatret) و مدرسه‌ی بین‌المللی «انسان‌شناسی تئاتر» است که هر دوی آن‌ها در هولستبروی دانمارک واقع شده‌اند. در طول چهل‌وپنج سال گذشته یوجینیو باربا ۶۵ نمایش را با گروه اودین تئاترت و گروه تئاترو موندی کارگردانی کرده که آماده شدن برخی از آن‌ها دو سال طول کشیده‌است.
از جمله شناخته شده‌ترین کارهای او می‌توان به فرای (۱۹۶۹)، خانه پدری ام (۱۹۷۲)، خاکسترهای برشت (۱۹۸۰)، انجیل به روایت اوکزیرینکوس (۱۹۸۵)، تالابوت (۱۹۸۸)، ایتسی بیتسی (۱۹۹۱)، کائوسموس (۱۹۹۳) و میتوس (۱۹۹۸) اشاره کرد.
درباره‌ی کتاب:

ائوجنیو باربا در این کتاب رویای دیرینه‌اش را عملی می کندو به اتاق‌های رازآلود و تاریک تاریخ نهانی تئاتر سر می‌زند. جنبه‌های عاطفی ارزش‌هایی از قبیل دوستی، شهامت، ایثار، شورش، میهن‌پرستی و کنکاش درونی در تاریخ‌نهانی تئاتر پدیدار می‌شوند.

از کجا می‌آیم؟ که هستم؟ به‌کجا می‌روم؟ ما برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها باید از دورنمایی متفاوت، فرم‌ها، تجربه‌ها، یافته‌ها و رموز بی‌شماری که تاریخچه‌ی این حرفه‌ را به ما منتقل می‌کند، از نو بررسی کنیم. این تنها راه است برای ساختن قطب‌نمایی شخصی در مسیر گذر از پنج قاره حرفه‌مان: کجا؟ کِی؟ چطور؟ برای چه کسی؟ و چرا تئاتر کار می‌کنیم؟

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پنج قاره‌ی تئاتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری