یلا اِربِل: جنگ جهانی دوم، فرار و خانه‌ای در فرانسه

ویلا اِربِل: جنگ جهانی دوم، فرار و خانه‌ای در فرانسه

۱۴۰,۰۰۰ تومان

شابک 9786003676114
موضوع اصلی علوم انسانی
موضوع فرعی تاریخ و سیاست
نویسنده رزماری سالیوان
مترجم مریم الماسی
سال انتشار 1399
نوبت چاپ 1
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب سخت
تعداد صفحه 556

 

در انبار موجود نمی باشد

ویلا اِربِل: جنگ جهانی دوم، فرار و خانه‌ای در فرانسه

نوشته‌ی رزماری سالیوان

ترجمه‌ی مریم الماسی

کتاب «ویلا اِربِل: جنگ جهانی دوم، فرار و خانه‌ای در فرانسه» روایتی واقعی از جنگ جهانی دوم است که نشان می‌دهد چطور کمیته‌ی نجات اضطراری به برخی از مهم‌ترین روشنفکران و هنرمندان اروپا کمک کرد از نازی‌ها بگریزند. ورین فرای را از نیویورک به فرانسه فرستادند تا دفتر مرکزی کمیته را در مارسی راه‌اندازی کند. از کسانی که بیش از همه درمعرض خطر بودند فهرستی تهیه کردند. در میان این افراد می‌توان به ویکتور سرژ، آندره برتون، مکس ارنست و مارک شاگال اشاره کرد. میان آشوب فرانسه‌ی زمانِ جنگ، ویلا اربل به پناهگاهی تبدیل شد. نهایتاً، همه‌ی ساکنان این خانه و همچنین دو هزار نفر دیگر به خاطر مداخله‌ی شجاعانه‌ی فرای و کمیته‌اش نجات یافتند.

آنچه در «ویلا اربل: جنگ جهانی دوم، فرار و خانه‌ای در فرانسه» انتظار شما را می‌کشد:

این کتاب از ۶۵ فصل «راه فرار»، «عکس»، «مهمانی شام»، «وارث»، «کارمند جوان در اداره‌ی پلیس»، «شبی در آپارتمان الکساندر ورث»، «شورش‌های پاریس»، «روی ابرها»، «کنگره و قضیه‌ی ویکتور سرژ»، «دوستان ابدی»، «نمایشگاه پاریس»، «پیکاسو و آخرین تمرین»، «هنر منحط»، «آنشلوس یا پیوست اتریش»، «ارباب‌رجوع‌های ورین فرای»، «شهر سایه‌ها»، «واقعیتِ موجود»، «مگر من نگهبان برادرم هستم؟»، «محتاج خوش‌گذرانی»، «احضار»، «جنگ تصنعی»، «شرم»، «کابوس یک نفر»، «طنز سیاه»، «عقب‌نشینی: عملیات دینامو»، «سقوط پاریس»، «ترس»، «تسلیم»، «کارت‌پستال‌هایی از منطقه‌ی آزاد»، «بچه را نجات بده»، «مارسی I»، «دور هم جمع می‌شوند»، «مارسی II»، «آمریکاییِ ساکت»، «اورسولا یعنی انگلستان؛ هاینریش یعنی فرانسه»، «خانواده‌ی فیتکو»، «روابط.»، «قاتل»، «کارکنان جدید CAS»، «ویلا اِربِل»، «بعدازظهرهای یکشنبه: شورش»، «اسپِرویزا»، «مارسی III»، «فرمانده»، «اعتراض می‌کنیم و تمام حقوقمان را محفوظ نگه می‌داریم»، «ماه‌عسل»، «گزارش پلیس»، «فریزر»، «بخش ویزا: وزارت امورخارجه»، «انتظار در ویلا»، «کشیدن گره‌ی طناب دار»، «هنردوست»، «بلوار گاریبالدی»، «دستگیر شد»، «قلب سیاهم»، «مناطق گرمسیری غم‌انگیز»، «آرام گرفتن»، «آخر بازی»، «محفظه‌ی برداشت فشار»، «ویلای خالی»، «مقاومت» و … تشکیل شده است.

درباره‌ی نویسنده:
رزماری سالیوان، زاده ی سال ۱۹۴۷، شاعر و زندگی نامه نویس کانادایی است. سالیوان پس از اخذ مدرک دکتری، به فرانسه نقل مکان کرد و در دانشگاه دیژون و اندکی بعد در دانشگاه بوردو به تدریس مشغول شد. او دو سال بعد برای تدریس به دانشگاه ویکتوریا رفت و در سال ۱۹۷۷ به تدریس در دانشگاه تورنتو پرداخت.
برشی از کتاب:

جنگ‌ها به‌آرامی و رفته‌رفته شکل می‌گیرند؛ معمولاً چند سال قبل از تاریخی که کتاب‌های تاریخ به‌عنوان شروعشان ثبت می‌کنند. هنرمندان ویلا اربل که بودند و چه طور در این تار درهم‌تنیده‌ی مهلک گرفتار شده بودند؟ چه طور متوجه نشدند جنگی در راه است و به‌موقع فرار نکردند؟ باور نداشتند ممکن است جنگ بشود یا خیال می کردند اگر جنگ بشود، فقط دیگران را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟ دیگرانی که اسم و عینیت نداشتند. از متن کتاب

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ویلا اِربِل: جنگ جهانی دوم، فرار و خانه‌ای در فرانسه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری