شاعران مرده رمان پلیسی نمی‌نویسند

 

شابک 97860036757435
موضوع اصلی ادبیات
موضوع فرعی داستان خارجی
نویسنده بیورن لارسون
مترجم قاسم صنعوی
سال انتشار 1399
نوبت چاپ 1
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 422

۶۹,۰۰۰ تومان

ناموجود

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

ارسال رایگان

بالای 1 میلیون

ضمانت اصلات

محصولات اورجینال

پشتیانی 24/7

مشاوره خرید محصول

تحویل فوری

سریع ترین زمان

شاعران مرده رمان پلیسی نمی‌نویسند

اثر بیورن لارسون
ترجمه‌ی قاسم صنعوی
بیرون لارسون با نگارش جدیدترین اثرش؛ رمان تحسین‌برانگیز «شاعران مرده رمان پلیسی نمی‌ نویسند» صرفاً یک رمان جنایی عادی ننوشته بلکه با لحنی شاعرانه و زبانی زیبا و البته کنایی، روابط بین‌المللی حاکم بر فضای نشر و پشت پرده‌ی انتشار کتاب‌های پرفروش در تیراژهای میلیونی را هم مورد اشاره قرار داده است.
رمان «شاعران مرده رمان پلیسی نمی‌نویسند.» همان‌قدر که سرگرم‌کننده است، وجه ادبی قدرتمندی هم دارد و نمونه‌‌ی درخشانی است از ادبیات امروز سوئد.
 خلاصه داستان:

در شبی طوفانی و تاریک، ناشری با یک قرارداد چشمگیر به دیدن نویسنده‌ای معروف و تنها در خانه‌ی قایقی‌اش می‌رود تا از او بخواهد پنجاه صفحه‌ی آخر رمان پلیسی و پرفروشی که برایش نوشته‌است را تکمیل کند اما ماجرا به این سادگی‌ها هم نیست. نویسنده می‌خواهد میان بازار و تعهد اجتماعی و باورهای ادبی‌اش تعادل ایجاد کند. قضیه هولناک و پیچیده می‌شود. ماجرا ابعاد سیاسی به خود می‌گیرد. در این میان قتلی اتفاق می‌افتد و در ادامه اتفاق‌های پی‌در‌پی…

درباره‌ی نویسنده:

بیورن لارسون نویسنده‌ی معاصر و پرکار سوئدی و خالق اثر بسیار محبوب لانگ‌جان سیلور، سال 1953 به‌دنیا آمد

در سن 15 سالگی همراه گروهی از جوانان اروپایی که برگزیده شده بودند تا یک سال را در خارج از خاک سوئد بگذرانند، راهی ایالت متحده‌ی آمریکا شد. او یک سال را در مدارس آریزونا گذراند و وقتی به سوئد برگشت، علوم طبیعی را رها کرد تا به فلسفه و زبان فرانسه بپردازد.

از همان دوران تحصیل در دبیرستان سرودن شعر و نوشتن را آغاز کرد. لارسون چند سال را هم در پاریس گدراند و در این مدت به یار ترجمه و تدریس زبان فرانسوی روزگار می‌گذراند.

از سال 1986 تصمیم گرفت همراه شریک زندگی‌اش در قایق بادبانی‌اش به نام «روسیتکا» زندگی کند. همین قایق را صحنه‌ی کتاب معروفش «انجمن سلتی» کرد. البته بسیاری از آثار لارسون همچون «شاعران مرده رمان پلیسی نمی‌نویسند» به‌نوعی با دریا و دریانوردی ارتباط دارد.

در همین ایام بود که با ترجمه شدن «انجمن سلتی.» و «لانگ جان سیلور» به زبان‌های آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی، موفقیت ادبی بین‌المللی به‌سراغش آمد.

بیورن لارسون اکنون در دانشگاه «لوند» سوئد ادبیات فرانسه تدریس می‌کند. او همچنین جزو هیئت‌داوران جایزه‌ی «نیکولا-بوویه» و جایزه‌ی «سیمون دوبوآر» برای رهایی زن است.

جایزه‌ها و امتیازهای متعددی نصیب آثار بیورنن لارسون شده است. جایزه‌ی بهترین کتاب دریایی در سال 1995، «مدیسی» خارجی سال 1999، مدال شورای عالی «ژیروند» سال 2003 و …

نشر نیماژ طبق قانون بین‌المللی «حقوق انحصاری نشر اثر» و از طریق عقد قرارداد با نویسنده؛ بیورن لارسون امتیاز نشر ترجمه‌ی فارسی «شاعران مرده رمان پلیسی‌ نمی‌نویسند» را خریداری کرده است.

برشی از این رمان:

انسان وقتی مسئولیت‌هایی دارد، باید حالت روحی‌اش را آرام کند، رئیس‌های خوب آن‌هایی هستند که هیجان‌هایشان را مهار می‌کنند و فقط به زیردست‌هایشان می‌اندیشند.

از دیگر آثار قاسم صنعوی که توسط نشر نیماژ منتشر شده است می‌توان به ترجمه‌های «مارینا» نوشته‌ی کارلوس روئیث ثافون و «نبرد» نوشته‌ی پاتریک رامبو اشاره کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شاعران مرده رمان پلیسی نمی‌نویسند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.

محصولات مشابه