آمریکایی اولستر و خیابان قبرس

۹۰,۰۰۰ تومان

شابک 9786003677654
موضوع اصلی ادبیات نمایشی
موضوع فرعی
نویسنده
مترجم
سال انتشار 1401
نوبت چاپ 1
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 170

 

آمریکایی اولستر و خیابان قبرس

اثر

ترجمه‌ی

درباره‌ی آمریکایی اولستر و خیابان قبرس :

خیابان قبرس درباره‌ی یک مرد سلطنت‌طلب اولستر است که تصور می‌کند نوه‌ی دختری‌اش که پنج هفته است متولد شده، گری آدامز رهبر حزب شین‌فین جمهوری خواه‌هاست.

آمریکایی اولستر، کمدی سیاه ایرلند به اختلاف بین یک بازیگر آمریکایی برنده اسکار، یک کارگردان انگلیسی و یک نمایش‌نامه‌نویس ایرلندی شمالی می‌پردازد که نمایشی درباره‌ی هویت ایرلندی می‌سازند.

ایرلند در نمایش‌نامه‌ی خود از توانایی زندگی در بحران و تضاد ایرلندی و انگلیسی بودن می‌گوید و جواب شخصیت‌های نمایش‌نامه‌های ایرلند به این بحران خشونت است. مضامینی که دیوید ایرلند در نمایش‌نامه‌هایش به آن‌ها می‌پردازد کاملاً مربوط به ایرلند شمالی و تنش‌هایش است.

 

درباره‌ی نویسنده:

دیویدایرلند، نمایشنامه‌نویس و بازیگر ایرلند شمالی، در سال ۱۹۷۶ در شهر سندی رو بلفاست، استان اولستر، متولد شد. اما در بالیبین بزرگ شد و همان‌جا، در مدرسه‌ی ابتدایی بروکلندز، تحصیل کرد. او در مؤسسه‌ی دانشگاهی سلطنتی بلفاست و آکادمی سلطنتی موسیقی و نمایش اسکاتلند در گلاسگو  به‌عنوان بازیگر آموزش دیدهاستوبه‌عنوان بازیگر با بسیاری از شرکت‌های تئاتری در سراسر انگلیس از جمله تئاتر رویال شکسپیر، رویال اکسچنج منچستر، تئاتر سیتیزن گلاسگو و تراورس ادینبورگ کار کرده است. ایرلند همیشه خود را بازیگر بیکاری معرفی می‌کند که به نمایشنامه‌نویسی روی آورده است،به همین دلیل و به دلیل علاقه‌اش به نقش اسلیم در نمایش‌نامه‌ی خیابان قبرس، در تمرین‌های اولیه، خودش این نقش را بازی می‌کرد ولی به‌دلیل تولد فرزندش به تمرین‌ها نرسید و کریس کوریگان جایگزینش شد.

 

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آمریکایی اولستر و خیابان قبرس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری