نیوتن زیر درخت گردو
نیوتن زیر درخت گردو
پشت جلد نیوتن زیر درخت گردو

نیوتن زیر درخت گردو

۱۴۰,۰۰۰ تومان

شابک 9786003676220
موضوع اصلی ادبیات
موضوع فرعی داستان ایرانی
نویسنده لیلا صبوحی
سال انتشار 1399
نوبت چاپ 1
زبان کتاب فارسی
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 296

در انبار موجود نمی باشد

نیوتن زیر درخت گردو

نوشته‌ی لیلا صبوحی

لیلا صبوحی در «نیوتن زیر درخت گردو» پیوندی جذاب بین موقعیت‌های روزمره‌ی شهری با باورهای کهن برقرار کرده است و به رمان خوش‌خوانِ ساختارمندش  عمق ببخشد.

آنچه در این رمان پرکشش و پرحادثه انتظار شما را می‌کشد:

، رمان «نیوتن زیر درخت گردو» روایت فراقِ خواهرانی دوقلو است که جانشان به هم وابسته بوده است. یکی از آن‌ها درگذشته است و دیگری لابه‌لای یادداشت‌های باقی‌مانده از او در پی کشف راز زندگی اوست. راز یک عشق. صنم می‌خواهد بفهمد خواهر درگذشته‌اش صبا عاشق چه کسی بوده است. این خط روایی محملی می‌شود برای ثبت دقیق و جذاب تجربه‌ی زیست دانشجوییِ دخترانه در ایران امروز.

لیلا صبوحی که پیش‌تر در رمان‌ها و داستان‌های کوتاهش نشان داده بود قصه‌گوی توانایی است و مایل است که ساختارهایی بدیع و جذاب برای ارائه‌ی بهتر قصه‌اش به مخاطب پیدا کند، در «نیوتن زیر درخت گردو» نسبیت موقعیت دو خواهر به هم وابسته را با بهره‌گیری از قوانین فیزیکی ساختارمند کرده است.

درباره‌ی نویسنده:

لیلا صبوحی متولد تبریز است و از سال ۱۳۷۸ ساکن مشهد است. وی از دوران دانش‌آموزی کار نوشتن را شروع می‌کند و در جشنواره‌ها شرکت و در نشریات مختلف آثارش چاپ می‌شود. اولین داستان مستقلش با عنوان «پاییز از پاهایم بالا می‌رود» در سال ۱۳۹۵ چاپ شد و دومین رمانش آبان ماه سال ۱۳۹۷ با عنوان «سیاو.ش اسم بهتری بود» از سوی نشر نیماژ منتشر شد. «نیوتن زیر درخت گردو» تازه‌ترین رمان این نویستده است که اسفندماه سال ۱۳۹۹ از سوی نشر نیماژ منتشر شد.

برشی از کتاب:

حرف آدم‌ها و گردوها پیش آمد. و اینکه مثلاً این گردوهایی که پوستشان کاغذی است. و راحت با فشار دو انگشت می‌شکنند و مغزشان رو می‌شود، شبیه سلبریتی‌ها هستند و آن‌هایی که شیارهایشان انحنای بیشتری دارد؛ هرکدامشان اگر شاعر یا مصلح اجتماعی نباشند، قطعاً یک مادر هستند. اما آن‌ها که پوستشان کمی سخت‌تر و مغزشان تیره‌تر و شیارهاشان گودتر و رگه‌های روی شیارهایشان پررنگ‌تر است، ممکن است ریاضی‌دان یا مثلاً فیلسوف یا چیز دیگری توی همین مایه‌ها بشوند.

از دیگر آثار لیلا صبوحی که در نشر نیماژ منتشر شده است می‌توان به رمان «سیاو.ش اسم بهتری بود» اشاره کرد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نیوتن زیر درخت گردو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری