رفته عزیزم رفته

رفته،عزیزم،رفته

۹۸,۰۰۰ تومان

شابک 9786003674615
موضوع اصلی ادبیات
موضوع فرعی داستان خارجی
نویسنده دنیس لیهان
مترجم فرهاد بیگدلو
سال انتشار 1398
نوبت چاپ 2
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 534

در انبار موجود نمی باشد

رفته، عزیزم، رفته

اثر دنیس لیهان

ترجمه‌ی فرهاد بیگدلو

«رفته عزیزم رفته»، موضوعی اجتماعی دارد و درباره کودکانی است که در شهر بوستون مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند. دنیس لیهان پس‌ از صحبت با کودکانی که در شهر بوستون مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند، متوجه شد که شهر از کمک کردن به آن‌ها ناتوان است، و شروع به نوشتن رمان «رفته، عزیزم، رفته» کرد. این رمان،در سال ۱۹۹۹ موفق شد دو جایزه‌ی «بری» و «دیلیس» را از آن دنیس لیهان بکند.

درباره‌ی رمان:

آماندا مک کریدی سه روز پیش در بوستون ناپدید شده است. والدینش به دنبال او می‌گردند. شهردار یک کنفرانس خبری ترتیب داده و گفته که در حال حاضر هیچ کاری در شهر مهمتر از یافتن آماندا نیست و همه باید بر روی این مسئله تمرکز داشته باشند. رسانه‌ها دائم به این موضوع می‌پردازند.صفحه‌ی اول هر دو روزنامه‌ی صبحگاهی مربوط به این ماجرا است. شب‌ها هر سه شبکه‌ی اصلی تلویزیونی به این ماجرا می پردازند و برنامه‌های مختلف تلویزیونی نیز هر ساعت اتفاقات را به اطلاع مردم می‌رسانند اما تاکنون هیچ خبری از او نشده است.

درباره‌ی نویسنده

دنیس لیهان نویسنده‌ای آمریکایی زاده‌ی چهارم آگوست سال ۱۹۶۵ در دورچستر، ماساچوست در بوستون است. او بیشتر عمر خود را نیز در بوستون زندگی کرده و اکثر کتاب‌های خود را در همان شهر نوشته است؛ اما در حال حاضر در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند. 

لیهان اولین رمان خود را با نام «یک نوشیدنی پیش از جنگ» را در سال ۱۹۹۴ نوشت. در این رمان برای اولین بار شخصیت‌های پاتریک کنزی و انجی جنارو را معرفی کرد. او در کل شش رمان با محوریت شخصیت‌های پاتریک کنزی و انجی جنارو نوشته است که رمان «رفته، عزیزم، رفته» چهارمین رمان از این مجموعه است و در سال ۱۹۹۸ چاپ‌ شده است.  لیهان تا به‌ حال در مجموع سیزده رمان نوشته و چندین جایزه‌ی معتبر نیز برنده شده است.
رمان‌های او همیشه مورد توجه فیلم‌سازان مطرح هالیوود بوده و تا به امروز نیز چندین فیلم مهم و بزرگ با اقتباس از آثار او ساخته ‌شده‌اند که خود در برخی از آن‌ها به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس همکاری داشته است.

دنیس لیهان به ‌جز نویسندگی رمان در تئاتر نیز فعالیت دارد و اولین نمایش خود را با نام کورونادو، در سال ۲۰۰۵ بر روی صحنه به اجرا برده است. او همچنین در دانشگاه هاروارد، داستان‌نویسی پیشرفته تدریس می‌کند.

ادبیات اقتباس

از معروف‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده از آثار دنیس لیهان می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  1. فیلم «رودخانه‌ی مرموز» که از روی رمانی به همین نام و در سال ۲۰۰۳ به کارگردانی کلینت ایستوود ساخته‌ شده است. این فیلم برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار و نامزد دریافت چهار جایزه‌ی اسکار دیگر نیز بوده است.
  2. بن افلک سال ۲۰۰۷ کارگردانی فیلم «رفته، عزیزم، رفته» را برعهده گرفت. در فیلم کیسی افلک نقش پاتریک کنزی و میشل موناهان نقش انجی جنارو را بازی کرده‌اند. اد هریس و مورگان فریمن از دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم مورد استقبال عمومی قرار گرفت و نامزد اسکار هم شد.
  3. در سال ۲۰۱۰، مارتین اسکورسیزی کارگردان مطرح سینما، فیلمی با نام «جزیره‌ی شاتر» از رمانی به همین نام ساخت. 
برشی از کتاب:

هیچ‌کس به یاد نداشت بچه‌ی چهارساله‌ای را دیده باشد که به‌تنهایی در خیابان راه برود و یا شخص یا اشخاص مشکوکی که یک کودک و یا بسته‌ای عجیب را حمل کنند. آن‌طور که همه می‌گفتند، آماندا مک‌کریدی طوری ناپدید شده بود که گویا هرگز متولد نشده است .

دیگر رمانی که فرهاد بیگدلو ترجمه کرده و در نشر نیماژ منتشر شده است، «جوانی بدون جوانی» نوشته‌ی میرچا الیاده نام دارد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رفته،عزیزم،رفته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری