گزیده اشعار شل سیلور استاین

گزیده اشعار شل سیلور استاین

۸۹,۰۰۰ تومان

 

شابک 9786003673281
موضوع اصلی ادبیات
موضوع فرعی شعر ترجمه
نویسنده شل سیلور استاین
مترجم احمد پوری
سال انتشار 1399
نوبت چاپ 2
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 232

گزیده اشعار شل سیلور استاین

اثر  شل سیلور استاین

ترجمه‌ی احمد پوری

«گزیده اشعار شل سیلور استاین» با ترجمه‌ی احمد پوری، انتخابی است از چهار مجموعه معروف سیلور استاین. مترجم سعی کرده است شعرهایی را انتخاب کند که بیشتر فرامرزی هستند و بازی‌های زبان کمتری دارند.

درباره‌ی نویسنده:

شل سیلورستاین با نام کامل شلدون آلن سیلورستاین شاعر، نویسنده، کاریکاتوریست، آهنگساز و خواننده‌ی آمریکایی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۳۰ در شیکاگو متولد شد و در ۱۰ مه ۱۹۹۹ بر اثر حمله قلبی درگذشت. او را بسیاری از مخاطبان با نام «عمو شلبی» می‌شناسند

پدرش ناتان و مادرش هلن نام داشت و نام خودش شلدون آنی سیلورستاین بود. او یک دختر و یک پسر داشت، دخترش شوشانا در ۱۱ سالگی از دنیا رفت و تنها پسرش ماتیو در هنگام فوت پدر ۱۲ سال داشت. او هرگز نمی‌خواست که برای بچه‌ها بنویسد و با اصرار یکی از دوستانش که نویسندهٔ کودکان بود به جهان ادبیات کودک داخل شد و سبکی جدید و تک را بنیان نهاد. سیلوراستاین اگرچه به عنوان شاعر و نویسندهٔ کودکان شناخته می‌شود اما آثارش بین بزرگسالان نیز بسیار دوست داشتنی است.

شل سیلور استاین از کودکی‌اش گفته بود: «دوازده، سیزده سالم بود که دلم می‌خواست قهرمان بیس‌بال شوم، یا مورد توجه دختران باشم. توپ‌بازی‌ام خوب نبود. رقص هم بلد نبودم. خوشبختانه دخترها هیچ توجهی به من نداشتند. این است که رو آوردم به کاریکاتور کشیدن و نوشتن. شانس این را داشتم که کسی نبود از او تقلید کنم و تحت تاثیرش باشم.»

بخشی از یکی از اشعار مجموعه

خدا به ما انگشت داده_مامان می‌گه «چنگال بگیر دستت»
خدا به ما صدا داده_ مامان می‌گه «داد نزن»
مامان می‌گه کلم بخور، هویج بخور، برنج بخور
اما خدا بستنی‌های خوشمزه داده… .

خدا به ما انگشت داده_مامان می‌گه
«از دستمال استفاده کن»
خدا به ما جوی آب داده مامان می‌گه
«شلپ شلپ نکن»
مامان می‌گه «صدا نکن بابات خوابیده»
اما خدا به ما در پوش سطل آشغال داده
که از این‌ور و اون‌ور پرتش کنی..

 

از دیگر آثار احمد پوری که توسط نشر نیماژ منتشر شده است می‌توان به ترجمه‌های رمان «دشمنان» نوشته‌ی آیساک باشویس سینگرو «برف سیاه» نوشته‌ی میخائیل بولگاکوف، «دلبند عزیزترینم» که نامه‌های چخوف به همسرش اولگا کنیپر را در برمی‌گیرد، مجموعه اشعار «تو خواب عشق می‌بینی من خواب استخوان» سروده‌ی اورهان ولی  و رمان «پشت درخت توت»  و مجموعه‌داستان به‌هم‌پیوسته‌ی «روزن»که نوشته‌ی خود احمد پوری هستند، اشاره کرد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گزیده اشعار شل سیلور استاین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری