ماشین‌هایی مثل تو آدم‌هایی مثل من
ماشین‌هایی مثل تو آدم‌هایی مثل من

کتاب ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو

۴۹,۰۰۰ تومان

شابک 9786003675834
موضوع اصلی ادبیات
موضوع فرعی داستان خارجی
نویسنده ایان مک یوان
مترجم اشکان دانشمند
سال انتشار 1399
نوبت چاپ 1
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 344

در انبار موجود نمی باشد

ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو

اثر ایان مک یوان
ترجمه‌ی اشکان دانشمند

رمان «ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو»؛ پانزدهمین رمان ایان مک یوان است که سال ۲۰۱۹ در انگلستان منتشر شد.
این اثر دوره‌ای از بریتانیا در دهه‌ی هشتاد میلادی را به تصویر می‌کشد که در آن، بریتانیا جنگ فالکلند را باخته است، اینترنت و ماشین‌های خودکار پا به دنیای مدرن گذاشته‌اند و از همه مهم‌تر آلن تورینگ که دانشمند برجسته‌ در زمینه‌ی علوم کامپیوتر و ریاضیات محسوب می‌شود، هنوز زنده است.

داستان حول محور رابطه‌ی روباتی هوشمند و صاحبش، چارلی فِرِند، می‌گذرد و رفته‌رفته به‌ مثلثی عشقی تبدیل می‌شود. مهم‌ترین چالش سر راه چارلی، میراندا و روبات هوشمندی که «آدم» نام دارد، روابط پیچیده‌ی عاطفی و گرفتن تصمیمات مهم اخلاقی است.
ایان راسل مک‌یوان؛ رمان‌نویسی بریتانیایی است که تاکنون چند کتاب از او به فارسی برگردانده شده است. او به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در فرهنگ و ادبیات امروز بریتانیا شناخته شده است. مک‌یوان تاکنون برنده‌ی بیش از ۲۵ جایزه‌ی معتبر بین‌المللی ادبیات از جمله جوایز سامرست موام، و… شده است.

شرارت پنهان آدم بودن!

کتاب «ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو» یک رمان علمی‌تخیلی از زیرگونه‌ی هوش‌ مصنوعی (Artificial Intelligence) محسوب می‌شود اگرچه موضوع اصلی داستان ارتباط میان خود انسان‌هاست و بر عکس دیگر رمان‌های این ژانر، زمان داستان در آینده نیست و کاملاً به مسائل مبتلابه امروز می‌پردازد.

درباره‌ی نویسنده:

ایان مک‌یوان رمان‌نویس مشهور بریتانیایی زاده‌ی سال ۱۹۴۸ میلادی است و، به گفته‌ی تایمز، در بین پنجاه نویسنده‌ی برتر بریتانیا از سال ۱۹۴۵ قرار می‌گیرد. مک‌یوان نویسنده‌ای منتقد است که در آثارش پیوسته تندروی و بنیادگرایی‌های فکری را نقد می‌کند و داستان‌هایش را بستری کرده تا با زبانی تندوتیز جامعه‌ی امروز بریتانیا و دنیای معاصر را از نگاهی متفاوت و هنرمندانه به‌تصویر بکشد.

مک‌یوان کار خود را با نوشتن داستان‌های کوتاه در سبک گوتیک آغاز کرد. دو رمان اول او، باغ سیمانی (۱۹۷۸) و آسایش غریبان (۱۹۸۱) نام مستعار “یان ماکابر” را برای او به ارمغان آوردند. او با آمستردام (۱۹۹۸) برنده‌ی جایزه بوکر شد. رمان بعدی او، «کفاره»، تحسین منتقدان را برانگیخت و فیلمی که از این رمان اقتباس شد، جایزه‌ی اسکار را دریافت کرد.  «سوسک» جدیدترین رمان او محسوب می‌شود که سال ۲۰۱۹ نوشته شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«…نسل‌کشی، شکنجه، برده‌داری، قتل‌های خانگی، کودک‌آزاری، تیراندازی در مدارس، تجاوز و حجم بالای خوشنت‌های روزمره؛ ما در کنار این مشقت و رنج زندگی می کنیم و شگفت‌زده نمی‌شیم و باز هم چیزهایی برای شاد بودن پیدا می‌کنیم، حتی برای عاشق شدن. هوش‌های مصنوعی مقاومت ما رو ندارن.»

از دیگر آثار اشکان دانشمند می‌توان به ترجمه‌ی رمان‌های «خانه‌ی خواب»، «تنهایی هولناک مکسول سیم» و «نمایشگاه ۵۸» نوشته‌ی جاناتان کو،   «در غیاب بلانکا» نوشته‌ی آنتونیو مونیز مولینا و «سوسک» که رمانی جذاب از  نویسنده‌ی «آدم‌های مثل من، ماشین‌هایی مثل تو»؛ ایان مک یوان است، اشاره کرد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری