ریشه‌های‌ آسمان

ریشه‌های آسمان

۳۹۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

ریشه های آسمان  در ۵ ماه اکتبر سال ۱۹۵۶ توسط انتشارات گالیمار منتشر گردید و جایزه ی گنکور همان سال را  دریافت نمود. سال ۱۹۵۶ با وجود  جنگ الجزایر و خروج این کشور از استعمار فرانسه ، ملی شدن کانال سوئز ، بحران های بین المللی ، عجیب آن است  که ریشه های آسمان به صورت رمانی  تاثیر گذار  مطرح میشود. قدرت بیان فوق العاده ی این کتاب ، حماسه ی افریقا  ، شور و هیجان انسان  ، و مسائل و مشکلات آن دوران را زیر ذره بین برده  .

آری : ٬٬ریشه های وصف ناپذیر آسمان به سبب تنوع و زیبایی در اعماق روح انسان جای گرفته اند  و او را هدایت  می کنند ،   به صورت   نیازی  بی پایان  ،  عطش و حسی که از ماورای هستی  آمده ، الهام بخش بوده اند  ٬٬ . شاید موضوع کتاب با ساده انگاری ، مربوط به دفاع از فیل ها باشد .  اما در واقع نشانگر عواملی است که از درون وجود ،  انسان ها را به حرکت و قیام دعوت می کند.  داستان در افریقا واقع شده . آخرین شعله های استعمار در حال فروپاشی است عناصر مختلفی حکایت از تنهایی  انسان هایی دارد که اغلب گذشته ای تلخ پشت سر دارند .  آفریقا پناهگاه کسان بسیاری است که به خاطر دشت های بی پایان ، مشاهده ی حیوانات آزاده به این سرزمین  هجوم می آورند . نوعی باز گشت انسان به موطن اصلی خود . در راستای داستان ساده ی مورل که برای حمایت از فیل ها بعد از اردوهای نازی ها ی دژخیم به افریقا آمده ، رومن گاری   ریشه های این جهان را ترسیم می کند که در واقع  به دنبال ارزش هایی چون عدالت ، آزادی و عشق  می گردد   .

شاید اشاره به این پیام کتاب بسیار تاثیر گذار  باشد :
٬٬ زمانی که کاری از دستتان ساخته نیست ، مثل من گله ی فیل ها را مجسم  کنید که آزادانه در افریقا جولان می دهند .  صدها و هزاران موجود شگفت انگیزی که هیچ دیوار و هیچ سیم خار داری  در مقابلشان نمی تواند دوام بیاورد . آنها در فضایی بی انتها ، هر سدی را از جلوی راهشان بر می دارند .  حتا زمانی که زنده نیستند ، شاید در جای دیگری خواهند دوید .  پس در مقابل مادی گرایی ، سیم های خاردار ، دیوار های بتنی ، گله ی فیل ها را  متصور شوید ، و مثل آنها   در این پهن  دشت ها ی بی پایان  راهتان را   ادامه بدهید . قول می دهم   حالتان خیلی زود رو به بهبود خواهد گذاشت .٬٬

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ریشه‌های آسمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری