راهنمای به آتش کشیدن خانه نویسندگان

۱۲۰,۰۰۰ تومان

شابک 9786003676459
موضوع اصلی ادبیات
موضوع فرعی داستان خارجی
نویسنده براک کلارک
مترجم الهام عسکری
سال انتشار 1399
نوبت چاپ 1
قطع کتاب رقعی
جلد کتاب شومیز
تعداد صفحه 344

راهنمای به آتش کشیدن خانه نویسندگان در نیوانگلد

اثر براک کلارک
ترجمه‌ی الهام عسکری

رمان «راهنمای به آتش کشیدن خانه نویسندگان در نیوانگلند» پرفروش‌ترین رمان براک کلارک است. این رمان در زمان انتشار به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب آمریکا شناخته شد.

این کتاب در انگلستان، استرالیا و نیوزلند منتشر و به زبان‌های فرانسوی، هلندی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و پرتغالی ترجمه شده است.

درباره‌ی رمان:

«راهنمای به آتش کشیدن خانه‌ی نویسندگان در نیوانگلند» روایت زندگی سام پالسیفر بخت‌برگشته و کودن است که ناخواسته خانه‌ی امیلی دیکینسیون؛ شاعر و نویسنده‌ی آمریکایی را به آتش می‌کشد و در این ماجرا دو نفر را به کشتن می‌دهد.

سام در بیست‌وهشت‌سالکی، پس از ده سال حبس، زندگی تازه و آرامی را آغاز می‌کند، اما آتش گرفتن خانه‌های نویسندگانِ دیگر دوباره او را به وادی اثبات بی‌گناهی‌اش می‌کشاند….

درواقع «راهنمای به آتش کشیدن خانه‌‌ی نویسندگان» کتابی است درباره‌ی کتاب و البته در فضایی پرهیجان و نفس‌گیر

الهام عسکری؛ مترجم این رمان در بخشی از گفت‌وگویش با خبرگزاری هنرآنلاین درباره‌ی مختصات این اثر گفت:

در شروع و لحن راوی نوعی مظلومیت و در عین حال ناپختگی و خامی وجود دارد که با زبان طنز نویسنده ادغام شده و مخاطب را به خواندن کتاب ترغیب می‌کند.

موضوع رمان بکر است و در ادبیات به آن پرداخته نشده. در ماجرای به آتش کشیدن‌ خانه‌ها، عشق و تمام ابعاد مختلف زندگی نهفته است و به روزهای خوب، جوانی، پیری و زندانی بودن شخصیت اصلی اشاره می‌شود. نمی‌توان داستان را پیش‌بینی کرد چرا که در اوج، موضوع آن تغییر می‌کند. نویسنده از نوشتن دو کتاب صحبت می‌کند یکی رمان و دیگری زندگی‌نامه. کتاب دست خواننده رمان است اما زندگی‌نامه راوی خیالی داستان نیز هست.

همچنین عسکری معتقد است جملات اخلاقی‌ای که نویسنده به‌صورت درس زندگی در رمان گنجانده، می‌توانند برای خود یک هویت ویژه، جدای فضای داستان داشته باشند. شخصیت‌پردازی نیز از ویژگی‌های دیگر کتاب است که خواننده با آن همذات‌پنداری می‌کند. شخصیتی که اول داستان به او علاقه‌مند شدیم در آخر به نحو عجیبی تغییر پیدا می‌کند و نظر مخاطب کاملا عوض می‌شود و یا بالعکس آن اتفاق می‌افتد.

درباره‌ی نویسنده

براک کلارک؛ نویسنده‌ی معاصر امریکایی در دانشگاه بودُینِ ایالات مِین امریکا، نگارش خلاق تدریس می‌کند. وی نویسندهن‌ی دئاستان کوتناه و رمان است؛ جوایز ادبی متعددی را در کارنامه‌ی خود دارد و آثارش به بیش از ده زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند.

عمده شهرت او توانایی شگفت‌انگیزش در آفرینش کمدی‌های تاریک و طنزهای تلخ درباره مردم عادی آمریکا و چالش‌های زندگی‌شان است. او علاقه خاصی به توصیف شخصیت‌های بسیار ساده، ناشی و بداقبال دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
… گذشته ناگهان سروکله‌اش پیدا می‌شود و وقتی هم که بیاید، دیگر می‌آید و می‌آید: نه یک بخش آن، بلکه همه‌اش بازمی‌گردد.

انبوه فراموش‌شده‌ها از فراموش‌کده بیرون می‌زنند و به شما هجوم می‌آورند. پننهان شدن از دستشان هم فایده‌ای ندارد. پیدایتان می‌کنند. گذشته‌ی شماست. تنها کسی که دنبالش می‌گردد، شمایید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای به آتش کشیدن خانه نویسندگان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری