خدا حفظتان کند آقای رزواتر

۲۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

کورت ونه گات جونیور از نویسندگان نوآور امروزی آمریکاست که در ۱۱ نوامبر ۱۹۲۲ در شهر ایندیاناپولیس در ایالت ایدنیانا به دنیا آمد. پس از آن که در رشته ی زیست شیمی از دانشگاه کورئل فارغ التحصیل شد،‌ در ارتش نام نویسی کرد و برای نبرد در جنگ جهانی دوم به اروپا اعزام شد. او خیلی زود به دست نیروهای آلمانی اسیر و در درسدن زندانی شد،‌ و در نتیجه شاهد بمباران این شهر توسط بمب افکن های متفقین بود که بیش از صد و سی و پنج هزار نفر کشته به جا گذاشت. 

پس از پایان جنگ و بازگشت به ایالت متحده ی آمریکا،‌ در دانشگاه شیکاگو به تحصیل مردم شناسی پرداخت و سپس به عنوان تبلیغات چی برای شرکت جنرال الکتریک مشغول به کار شد،‌تا سال ۱۹۵۱ که با نهایی شدن انتشار اولین کتابش (پیانوی خودکار) این کار را ترک کرد و تمام وقت مشغول نویسندگی شد. 

رمان خداحفظتان کند آقای رزواتر به هملت ونه گات مشهور است:

آه،‌ من فکرهایی دارم که خیلی از مردم کمونیستی تلقی شان می کنند اما به خاطر خدا پدر، قبول کن که امکان ندارد کسی با فقرا کار کند و با کارل مارکس به مشکل بر نخورد البته با انجیل هم همین طور. به نظر من خیلی وحشتناک است که توی این کشور، مردم چیزهایی را که دارند به اشتراک نمی گذارند.

به نظر من این بی­رحمی دولت را می رساند که اجازه می دهد بچه ای توی این مملکت به دنیا بیاید و همان لحظه صاحب یک تکه ی بزرگ از این کشور باشد و از آن طرف بچه ای هم دنیا بیاید که تا آخر عمرش هم صاحب هیچی نشود. به نظر من حداقل کاری که دولت می تواند بکند این است که برای بچه ها،‌ همه چیز را عادلانه قسمت کند.

زندگی به اندازه ی کافی خودش سخت هست،‌حالا اگر بخواهی غصه ی پول را هم بخوری که بدتر می شود. برای همه ی مردم توی این کشور سرمایه وجود دارد. چه اشکالی دارد که ما یک کم بیشتر از سرمایه مان را با بقیه شریک بشویم؟

 

 

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خدا حفظتان کند آقای رزواتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری