اینجا کدام شکل جهان است

(دیدگاه 1 کاربر)

۱۵,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

1 دیدگاه برای اینجا کدام شکل جهان است

  1. آزاده بابايي (خریدار محصول)

    “عادل”، نماینده ای راستین از نسل خویش است. نسلی که عاشقانه هایش همواره رنگ و بوی اصالت، نجابت،زلالی، شوریدگی و شیدایی داشته و شاعر نام آشنای ما وفادارانه پای این باورها ایستاده است. چنین است که هر بار شعری از او می خوانم،از روزمرگیهای دلگیر و تازیانه های جلاد زمانه رها می شوم،در زمان سفر می کنم و می روم تا دوران نوجوانی و دانشجویی..تا شب شعرها و حافظ خوانی های شبهای خوابگاه و همان شور و هیجان در من زنده می شود.
    دیگر ویژگی عادل این است که در عین پایبندی به آرمانهای هم نسلانش،در طول سالها ایستا و راکد نبوده و یک سیر تکاملی را می توان در سروده هایش دید و لمس کرد.در شعرهای سالهای دور او یک صمیمیت و سادگی که خاص سالهای نخستین جوانیست حس می کنی و لابلای واژه هایش شوق او را برای شناختن و قدم گذاردن به دنیای پر رمز و راز عشق،آشکارا می بینی.حال آنکه در شعرهای امروزش شمایل جوانی نمایان است که ضمن حفظ همان سادگی و صمیمیت،با بهره گیری از تجربه سالها زندگی در جامعه پرهیاهو و پشت سر گذاشتن مدرسه و دانشگاه، اکنون به هستی و انسان و عشق نگاهی پخته تر،عمیق تر و “مردانه تر” دارد. عادل همچنین از کوران حوادث روزگار کنونی و آنچه انسان امروز را درگیر خود ساخته،غافل نمامده و انتقاد از سیاهیها و زشتیهای عصر حاضر را از یاد نبرده است،البته با لطافت و ظرافتی که خاص نگاه،اندیشه و قلم اوست.
    و سرانجام، عادل شاعری صاحب جهان بینی است و جایگاه خویش را در دنیای پیرامونش به خوبی می شناسد.شاعریست که سروده هایش برای نسل خود، یاد آوری و برای نسل نو، انتقال مفاهیم اصیل عشق و روابط انسانیست.اینکه عاشق در مقام نیاز است و معشوق در مقام ناز…و “مجنون” بودن و “لیلی” بودن هر یک راه و رسمی دارد.رسم مجنون بودن امنیت و اطمینان دادن به معشوق،بر زبان جاری کردن حس دلدادگی، و قهر و دلسردی معشوق را به پای کاستیهای خویش گذاشتن است…و راه و رسم لیلی بودن غم روزگار از دل مجنون زدودن و شادی و آرامش بخشیدن به جان خسته اوست. عادل می گوید مجنون اگر مجنون باشد باید “تا ابد مشتاق چشمان لیلی بماند”:
    من تا ابد مشتاق چشمان تو می مانم آیا تو هم مشتاق این دل خسته می مانی؟
    و لیلی اگر لیلی باشد، باید بتواند “هزار و یک شب دلتنگ و بی قرار” مجنون را روز نماید:
    در من هزار و یک شب دلتنگ و بی قرار چشم انتظار اینکه خودت روزشان کنی
    آری، این است رسم عاشقی و دلباختگی که “عادل “در این مکتوب هنرمندانه به تصویر کشیده است. امید آنکه به چشم دل ببینیم و به گوش جان بشنویم.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری